15.9.04

 

"Marktplaats nauwelijks last van Speurders"

Marktplaats heeft niet of nauwelijks last van concurrent Speurders.nl. Dat heeft directeur Frank Crebas verklaard tegenover Emerce. Volgens de directeur van Marktplaats gaat het erg goed met het bedrijf en is de kans groot dat de winst- en omzetcijfers van vorig jaar overtroffen worden.

Marktplaats maakte vorig jaar een winst van 3 miljoen euro op een omzet van 6 miljoen euro. Hoeveel omzet en winst Marktplaats dit jaar gaat maken, wil Crebas niet kwijt. "Ik ben terughoudender geworden met het verstrekken van dergelijke gegevens. De concurrentie is groter geworden en die wil ik niet wijzer maken. Wat ik wel wil zeggen is dat we als we zo door gaan de winst en en omzetcijfers van vorig jaar zullen overtreffen."

Qua concurrentie zegt Crebas totaal geen last te hebben van 'nieuwkomer' Speurders.nl "We hebben 0,0 last van Speurders. Ik denk dat het eerder in ons voordeel heeft gewerkt. Ik denk zelfs dat sommige mensen dankzij Speurders ook Marktplaats hebben ontdekt. Dus indirect zijn we eigenlijk blij met hun komst."

Volgens Crebas werd afgelopen zondag een nieuwe mijlpaal bereikt. Toen werd het recordaantal advertenties van 72.000 advertenties op een dag gehaald. Ook werd onlangs de 30 miljoenste advertentie op Marktplaats geplaatst. Op de site staat dat er gemiddeld 540.000 bezokers per dag langskomen. Volgens Crebas zijn dat er op dit moment nog meer. "We zijn expres laag gaan zitten."

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?