27.10.04

 

MegaJobs spamt

MegaJobs lijkt een spider te hebben gemaakt die sites aanschrijft waar een link naar Nationalevacaturebank.nl op staat. Echter gaat er iets mis en krijgen sites de mail soms meer dan 10 keer! Kansloze actie, kennelijk is alles weer gerechtvaardigd in de strijd om vacaturebank bezoekers. Hieronder als primeur de mail, die "Eric Bremer" midden in de nacht verstuurde:
Beste Webmaster,


Volgens mij zou een link naar MegaJobs (http://www.megajobs.nl) passen
in de formule van je site.
De m.i. meest passende omschrijving is:
"MegaJobs is de grootste en meest complete vacaturebank voor Nederland en de Europese Unie. Op MegaJobs kun je ook je CV plaatsen in de CV-bank, waarna werkgevers je kunnen selecteren, zonder dat je je identiteit prijsgeeft zolang je dat zelf niet wilt.".
Ik hoop dat je deze link wilt en kunt opnemen.

Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,
MegaJobs


Eric Bremer
marketing@tegeef.nl

Comments:
Beste Anonieme Classified,

Klopt, er ging iets mis, maar 'soms meer dan 10 keer' is zwaar overdreven. Laten we het erop houden dat wie niet technisch is, slim moet zijn, en ik dat onvoldoende was;-). Overigens is het vragen van een link aan een webmaster op sites die links naar vacaturesites geven, allesbehalve vreemd en ik ontving ook veel positieve reacties en sprak de nodige linkuitwisselingen af. Geen spam dus, hooguit een wat technisch onhandige verzender. Was het spam geweest, had ik ook echt niet openlijk mijn eigen naam eronder gezet, want "Eric Bremer" ben ik inderdaad en verstuur vaak mail 's avonds (als nu) en in de (overigens vroege) nacht, en ben dus nu zeer herkenbaar als die onhandige mailer. Maar geen spammer.

Vriendelijke groet van een niet anonieme

Eric Bremer
(ebremer@yellowmind.nl)
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?